2014. január 5.

Krasznahorkai László hatvanéves



„[...] utoljára akkor sírtam, amikor a Sátántangó-t forgattuk Tarr Bélával, a kocsmajelenetet. Az egyik szereplő énekelt egy dalt hullarészegen tangóharmonika-kísérettel. Az a dal, és ahogy ezt énekelte, olyan megrendítő volt, hogy ahogy ültem, egyszer csak azt éreztem, dőlnek a könnyeim. De furcsamód azt is éreztem, hogy miközben dőlnek ezek a könnyek, a jobb lábam teljesen elzsibbadt. Aztán vége lett, feleszméltem, hol vagyok, hogy egymás mellett ülünk Bélával, és nézzük a monitort. S akkor vettem észre, hogy Tarr, akinek szintén elhomályosult a tekintete, iszonyatos erővel szorítja a jobb lábamat még mindig, és szorította végig. Hogy sikerüljön ezt a csodálatos állapotot rögzíteni. Hogy ne történjen semmi közben. Hogy meglegyen. És meglett. Ez volt az utolsó, amikor sírtam” – mondta 2011-ben Krasznahorkai a Dömötör Ági által készített kiváló interjúban.



1 megjegyzés:

  1. Január 8. szerda, 17 óra, ÍRÓK BOLTJA
    MAGVETŐ - KL 6.0
    Háború és háború Megjött Ézsaiással
    Krasznahorkai László hatvanadik születésnapjára megjelent a Háború és háború első teljes kiadása
    A szerzővel Szegő János szerkesztő beszélget
    ---
    Ezt a három részes interjút ma leltem.

    VálaszTörlés

 
Free counter and web stats